BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

 

Yayınlar

Son 5 Yıldaki (2012-2017 Yılları) Akademik yayınlar Listesi (Makale ve Bildiriler)

Tür Sayı
Makale 51
Bildiri 59

 

Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Makaleler

  • Kalelioğlu F. ;Using Facebook as a Learning Management System:. Informatics in Education, 2017; 16(1):83-101. ( ISI Database'e giren tüm indeksler)
     
  • Kalelioğlu F, Atan A, Çetin Ç. ;Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri. Mersin Üniversitesi (MEÜ) Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016; 12(2):555-568.
     
  • Kalelioğlu F. ;Twitter in Education: Perceptions of Pre-Service Teachers.. World Journal on Educational Technology (WJET): Current Issues., 2016; 8(3):165-171.
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y, Kukul V. ;A Framework for Computational Thinking Based on a Systematic Research Review. Baltic Journal of Modern Computing, 2016; 4:583-596. ( ISI Database'e giren tüm indeksler )
     
  • Adnan M, Kalelioğlu F, Gülbahar Y. ;Assessment of a Multinational Online Faculty Development Programme on Online Teaching: Reflections of Candidate e-Tutors. The Turkish Online Journal of Distance Education, ; :-. ( SCOPUS )
     
  • Kalelioğlu F. ;A new way of teaching programming skills to K-12 students: Code.org. Computers in Human Behavior, 2015; 52:200-210. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )
     
  • Gülbahar Y, Kalelioğlu F. ;Competencies for e-Instructors: How to Qualify and Guarantee Sustainability. Contemporary Educational Technology, 2015; 6(2):-. ( EBSCO )
     
  • Altın HM, Kalelioğlu F. ;Fatih Projesi Ile Ilgili Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Başkent University Journal of Education (BUJE), 2015; 2(1):-.
     
  • Kalelioğlu F. ;E-Instructor Certificate Programme: Reflections of Participants. European Journal of Research on Education, 2015; 3(1):64-68. ( Ulrichsweb Global Serial Directory )
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y. ;The Effect of Instructional Techniques on Critical Thinking and Critical Thinking Dispositions in Online Discussion.. Educational Technology & Society, 2014; 17(1):248-258. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y. ;The Effect of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners? Perspective. Informatics in Education, 2014; 13(1):248-258. ( EBSCO )
     
  • Kalelioğlu F, Baturay M. ;E-Öğrenme için Hazırbulunuşluk Öz Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe?ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Başkent University Journal of Education (BUJE), 2014; 1(2):22-30.
     
  • Kalelioğlu F, Akbaba-Altun S. ; Middle school students' perceptions and expectations about tablet pcs in Turkey. International Journal of Multidisciplinary Thought, 2014; 42:301-307. ( International Journal )
     
  • Kalelioğlu F, Deryakulu D. ;Çevrimiçi Tartışma Yapısının Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Gerçek ve Yansıyan Eleştirel Düşünme Performanslarına Etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 2014; 5(3):-.
     
  • Kalelioğlu F, Tekmen B. ;Perceptions of the Pre-Service Teachers about Video Based Classroom Discussions,. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2012; 46:2015-2019. ( ISI Database'e giren tüm indeksler )
     
  • Kalelioğlu F, Akbaba Altun S. ;Experiences of Pre-Service Teachers in Case Based Discussion Groups in Blended Learning Environment. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2012; 3(3):15-32

Bildiriler

  • Kalelioğlu F, Yurdakök EA. ;Çocuklara Programlama Öğretimi ve Önemi. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi: Antalya, Türkiye; 20/04/2017 - 23/04/2017
     
  • Kalelioğlu F. ;Online Learning Experience of the Learners: Their Readiness, Expectations and Level of Satisfaction. International Conference on Education and Social Science (ICESS-2017): Tokyo; 29/01/2017 - 30/01/2017
     
  • Kalelioğlu F. ;Opinionsof theAdministrative Staff at the Distance Education Centres about Elearning. International Conference on Management and Information Technology (ICMIT): Hong Kong; 27/01/2017 - 28/01/2017
     
  • Avcı Yücel Ü, Kalelioğlu F. ; Pedagojik Formasyon Sertifika Programındaki Öğretimin Kalitesi ile İlgili Öğrenci Algıları. International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2016): Sakarya; 24/11/2016 - 25/11/2016
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y. ;Eğlenceli Bilgisayar Bilimi Etkinliği: Bilge Kunduz. Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi: Ankara; 04/11/2016 - 05/11/2016
     
  • Kırkan B, Kalelioğlu F. ;Türkiye?de Uzaktan Eğitim Merkezlerinin Durumu: Betimsel Bir Çalışma.. Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium: Elazığ; 06/10/2016 - 08/10/2016
     
  • Kırkan B, Kalelioğlu F. ;Türkiye'de Uzaktan Eğitim Merkezlerinin Durumu: Betimsel Bir Çalışma. Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium: Elazığ; 06/10/2016 - 08/10/2016
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y, Madran O. ;A Snapshot of the First Implementation of Bebras International Informatics Contest in Turkey. The 8th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives ? ISSEP: University of Ljubljana, Slovenia; 28/09/2015 - 01/10/2015
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y. ;BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME NEDİR VE NASIL ÖĞRETİLİR?. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu: ; 09/09/2015 - 11/09/2015
     
  • Kalelioğlu F. ;The Reflections of the E-Learners about Virtual Meeting Tools. 2015 International Education Conference: New York; 02/08/2015 - 06/08/2015
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y. ;Bilge Kunduz: Uluslararası Enformatik Yarışması Pilot Uygulama Sonuçları. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium: Afyon; 20/05/2015 - 22/05/2015
     
  • Kalelioğlu F, Gülbahar Y, Akçay S, Dogan D. ;Curriculum Integration Ideas for Improving the Computational Thinking Skills of Learners through Programming via Scratch.. 7 th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives: İstanbul; 22/09/2014 - 25/09/2014
     
  • Kalelioğlu F. ;E-Instructor Certificate Program: Reflections of Participants. V European Conference on Social and Behavioral Sciences: St Petersburg; 11/09/2014 - 14/09/2014
     
  • Tekmen B, Kalelioğlu F. ;Öğretmen adaylarının aldıkları Eğitimin kalitesi ile ilgili görüşleri. IV Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Uluslararası Sempozyumu: Ankara; 15/05/2014 - 16/05/2014
     
  • Kalelioğlu F, Aşıcı M. ;Öğretim Elemanlarının Akıllı Tahta Kullanımı Hakkındaki Görüşleri. inettr 2013 Türkiye'de İnternet Konferansı: İstanbul; 09/11/2013 - 11/11/2013
     
  • Kalelioğlu F, Altın HM. ;Fatih Projesinin Okul Yöneticileri Tarafından Değerlendirilmesi. inettr 2013 Türkiye'de İnternet Konferansı: ; 09/11/2013 - 11/11/2013
     
  • Kalelioğlu F, Akbaba Altun S. ;Perceptions and Expectations of Middle School Students about Tablet Pcs. International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Academic Disciplines: Londra; 05/11/2013 - 08/11/2013
     
  • Gülbahar Y, Kalelioğlu F. ;Competencies for e-Tutors: How to Qualify and Guarantee Sustainability. 8th ecoMEDIA-europe Network Conference on E-competence - Needs and Demands of Innovative Education: Antalya; 27/05/2013 - 29/05/2013
     
  • Kalelioğlu F, Tekmen B. ;Perceptions of the Pre-Service Teachers about Video Based Classroom Discussions. 4th World Conference on Educational Sciences: Barcelona,Spain; 02/02/2012 - 05/02/201

Yrd. Doç. Dr. Ümmühan Avcı Yücel

Makaleler

  • Ergün, E. & Avcı Yücel, Ü. (in press). Knowledge Sharing Self-Efficacy, Motivation and Sense of Community as Predictors of Knowledge Receiving and Giving Behaviors. Journal of Educational Technology & Society (SSCI)
     
  • Dere, E., Avcı Yücel, Ü. & Yalçınalp, S. (2016). Opinions of K-12 students about an Online Social Learning Environment: Edmodo. Elementary Education Online, 15(3), 804-819. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ilkonline/article/view/5000150882
     
  • Avcı Yücel, Ü. (2016). Perceptions of pedagogical formation students about Web 2.0 tools and educational practices. Education and Information Technologies, 22 (4), 1571–1585. http://link.springer.com/article/10.1007/s10639-016-9508-7
     
  • Avcı Yücel, Ü. & Usluel, Y. K. (2016).  Knowledge building and the quantity, content and quality of the interaction and participation of students in an online collaborative learning environment.  Computers & Education, 97, 31-48. (SSCI)http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131516300483
     
  • Avcı Yücel, Ü. & Usluel, Y. K. (2016). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Benimsenmesi Sürecinde Uygunluk Algısına Etki Eden Faktörler: Boylamsal Bir Çalışma.  Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 5 (1), 1-12.http://www.jitte.org/article/view/5000181508/5000161134
     
  • Taştı, M.B., Avcı Yücel, Ü., Yalçınalp, S. (2015). Investigation of Mathematics Teacher Candidates’ Learning Objects Development Process through 3D Modeling Program. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1 (2), 497-512. http://dergipark.gov.tr/ijsser/issue/8576/106437
     
  • Seferoğlu, S.S., Yıldız, H. & Avcı Yücel, Ü. (2014). Teachers’ Burnout: Indicators of Burnout and Investigation of the Indicators in terms of Different Variables. Education and Science, 39(174), 348-364. (SSCI)http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2515/762
     
  • Gülbahar, Y., Avcı, Ü., Ergün, E. (2012). Yaparak Öğrenme: “Hedefe Dayalı Senaryo Yaklaşımı’’ Uygulamasına Bir Örnek. Eğitim ve Bilim, 37(135), 274-291. (SSCI) http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1312/403
  • Avcı Yücel, Ü. & Kalaycı, E. (2015).  Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Bilgi Paylaşma Davranışı Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Başkent University Journal Of Education, 2(2), 89-98. http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/88/61
     
  • Akbaba Altun, S.,  Avcı Yücel, Ü. & Kalaycı, E. (2015). Öğretmenlerin Tablet Bilgisayarlara Yönelik Görüşleri. Başkent University Journal Of Education, 2(2), 46-57.  http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/84/57
     
  • Avcı Yücel, Ü. ve Gulbahar, Y. (2013).  Technology Acceptance Model: A Review of the Prior Predictors, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46 (1), 89-109. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/1799/18997.pdf
     
  • Usluel, Y.K, Avcı, Ü., Kurtoğlu, M. ve Uslu, N. (2013). Yeniliklerin Benimsenmesi Sürecinde Rol Oynayan Değişkenlerin Betimsel Tarama Yöntemiyle İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 53-71. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/DergiTamDetay.aspx?ID=429&Detay=Ozet

Bildiriler

  • Avcı, Ü. (2017). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlıklarının ve Bilgi Paylaşma Davranışlarının İncelenmesi. 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS 2017), İnönü Üniversitesi, Malatya, May 24-26, 2017.
     
  • Avcı Yücel, Ü. (2017). Knowledge Building and Scaffolding in Online Collaborative Learning Environments: Reflections on Education and Teaching. 3rd International Conference on Social Science and Education Research (ICSSER2017), Rome, Italy, April 27-29, 2017.
     
  • Avcı Yücel, Ü. & Kalelioğlu, F. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programındaki Öğretimin Kalitesi ile İlgili Öğrenci Algıları. International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2016), Sakarya, Turkey, November 24-25, 2016.
     
  • Avcı Yücel, Ü. & Ergün, E. (2016). Sınıfta Bilgiye İhtiyaç Duyulduğunda En Çok Başvurulan Öğrencilerin Kişilik Özellikleri ve Performanslarına İlişkin Sosyal Ağ Analizi Örneği. Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Elazığ, Turkey, October 6-8, 2016.
     
  • Ergün, E. & Avcı Yücel, Ü. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Bilgi Paylaşma Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi. International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2015), Sakarya, Turkey, December 02-04, 2015.
     
  • Avci Yucel, U. (2015). Perceptions of Pedagogical Formation Students about Web 2.0 Tools and Educational Practices. 8th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2015), Seville, Spain, November 16-18, 2015.
     
  • Yalcinalp, S. & Avci Yucel, U. (2015). Place of Creativity in Educational Technology: A Systematic Review of the Literature. 8th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2015), Seville, Spain, November 16-18, 2015.
     
  • Taştı, M.B., Avcı Yücel, Ü. & Yalçınalp, S. (2015).  Matematik Öğretmen Adaylarının Üç Boyutlu Modelleme Programı ile Öğrenme Nesneleri Geliştirme Süreçlerinin İncelenmesi. International Conference on Social Science and Education Research (ICSSER2015). Antalya, Turkey, October 29-31, 2015.
     
  • Avcı Yücel, Ü. & Usluel, Y. K. (2015). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Benimsenmesi Sürecinde Uygunluk Algısına Etki Eden Faktörler: Boylamsal Bir Çalışma. Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2015). Trabzon, Turkey, September 09-11, 2015.
     
  • Avci Yucel, U. & Usluel, Y. K. (2013). The Quality of Interaction and Participation in Knowledge Building Processes within the Online Collaborative Learning Environments. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning (IAC-ETeL 2013 ), Prague, Czech Republic.

Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı

Makaleler

  • Cabı E, Erdem E, Kırkan B. ;Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma ve Üst Bilişsel Farkındalık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016; 4(1):92-103.
     
  • Cabı E, Ergün E. ;Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Kaygılarına Etkisi. Başkent University Journal of Education, 2016; 3(1):37-43.
     
  • Cabı E, Erhan G. ;Uzaktan Eğitim İle İstatistik Öğretimine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , 2016; 5(1):104-111. ( ASOS Sosyal Bilimler İndeksi )
     
  • Cabı E. ;Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Egitim Dergisi, 2016; 24(3):875-890. ( ISI Master List'in kapsadığı tüm alan indeksler )
     
  • Cabı E. ;Uzaktan Eğitimde E-Değerlendirme Üzerine Öğrenci Algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2016; 6(1):94-101. ( EBSCO )
     
  • Cabı E. ;Öğretmen Adaylarının Öz-Düzenleme Stratejileri ve Akademik Başarısı: Boylamsal Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015; 35(3):489-506. ( Web of Science )
     
  • Yalçınalp S, Cabı E. ;Eğitim Teknolojileri Kullanımı Kaygı Ölçeği (ETKKÖ): Ölçek. İlköğretim Online, 2015; 14(2):1005-1016. ( SCOPUS )
     
  • Cabı E. ;An investigation of digital native children?s views towards digital technology. International Journal of Innovative Research in Education, 2015; 3(2):10-15.
     
  • Cabı E, Gülbahar Y. ;Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Etkililiğinin Ölçülmesi İçin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2013; 3(3):11-26.
     
  • Cabı E, Yalçınalp S. ;Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (Mkö): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013; (44):85-96. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )

Bildiriler

  • Cabı E. ; The Effects Of The Flipped Classroom On Student Achievement. 3rd International Conference on Social Sciences and Education Research: Rome, ITALY; 27/04/2017 - 29/04/2017
     
  • Cabı E. ;An Investigation of Adolescents? Attitudes Towards Digital. E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education: Washington, DC, United State; 14/11/2016 - 16/11/2016
     
  • Erhan G, Cabı E. ;An investigation of pre-service teachers' metacognitive awareness and attitudes toward profession of teaching with respect to different values. 10. European Conference on Social and Behavioral Sciences: Saray Bosna; 19/05/2016 - 21/05/2016
     
  • Cabı E, Ersoy H. ;Türkiye'de Yükseköğretimde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: 2010-2015 Yılları Arası Durum Çalışması. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu: ; 16/05/2016 - 18/05/2016
     
  • Cabı E, Çetinkaya H. ;The Investigation of Pre-Service Teachers' Perceptions on Instructional Technology by Concept Maps.. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning: Prague; 17/10/2013 - 19/10/2013
     
  • Cabı E, Türkoğlu H, Altın H, Özbay Ö. ;Matematik Öğretiminde Kavram Ve Zihin Haritalarının Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı: ; 06/09/2013 - 07/09/2013
     
  • Cabı E, Özbay Ö, Altın H, Türkoğlu H. ;Etkileşimli Tahta Uygulamaları Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri . 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium : ; 26/06/2013 - 28/06/2013
     
  • Cabı E, Yalçınalp S. ;Lifelong Learning Considerations: Relationship Between Learning Styles And Learning Strategies In Higher Education. 4th World Conference on Educational Sciences (WCES): SPAIN, Barcelona; 02/02/2012 - 05/02/2012

Yrd. Doç. Dr. Talip Can

Bildiriler

  • Can T. ;Eğimin Siyasal Denetimi. IV. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi: Muğla; 31/05/2012 - 02/06/2012
     
  • Can T. ;Eğitimin Siyasal Denetimi. IV. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi: Muğla; 31/05/2012 - 02/06/2012

Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy

Makaleler

  • Özbay Ö, Ersoy H. ;Öğrenme Yönetim Sistemi Üzerindeki Öğrenci Hareketliliğinin Veri Madenciliği Yöntemleriyle Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017; 37(2):523-558. ( Tübitak Ulakbim )
     
  • Ersoy H, Özden MY. ;Preference of Communication Modality in Blended Learning Environment. Başkent University Journal of Education, 2014; 1(2):74-90.

Bildiriler

  • Ersoy H. Uzaktan Öğretim Yoluyla Verilen Bilgisayar Okuryazarlığı Dersinde Öğrencilerin Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemindeki Gezinme Durumlarının İncelenmesi. International Computer Instructional Technologies Symposium - 2017: Malatya; 24/05/2017 - 26/05/2017
     
  • Cabı E, Ersoy H. Türkiyede Yükseköğretimde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: 2010-2015 Yılları Arası Durum. International Computer Instructional Technologies Symposium - 2017: Malatya; 24/05/2017 - 26/05/2017

Yrd. Doç. Dr. Serdar Engin Koç

Makaleler

  • Koban Koç D & Koç SE. ;Understanding learner autonomy through cognitive, metacognitive and social strategies used by English language learners in a computer-based classroom. The Journal of Language Teaching and Learning, 2016; 6(2):58-69. ( Directory of Open Access Journals )
     
  • Koban Koç D & Koç SE. ;Students? perceptions ofblog use in an undergraduate linguistics course. Journal of Language and Linguistic Studies, 2016; 1(12):9-19. ( Tübitak/Ulakbilim/SBVT )
     
  • Koç S.E,& Özden M. ;Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonu Aracı Olarak Ağ Destek Sistemine İlişkin Algıları. Eurasian Journal of Educational Research, 2013; 53/A:221-238. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )

Bildiriler

  • Koç SE. ;Exploring the Relationship between Learner Autonomy, Retention and Emotional Intelligence. Bangkok Annual Business and Social Science Research Conference (BABSRC) 2016: Tayland; 03/12/2016 - 04/12/2016
     
  • Koç SE, Koban Koç D. ;Promoting Learner Autonomy through Metacognitive, Cognitive and Social Strategies. English Scholars Beyond Borders: İzmir; 03/12/2015 - 04/12/2015
     
  • Koç SE, Koç DK. ;The MacroTheme Review Business and Social Science Research Conference Program and Proceedings. The MacroTheme Review Business and Social Science Research Conference Program: Dubrovnik, Hırvatistan; 02/08/2015 - 04/08/2015

Yrd. Doç. Dr. Serpil Yalçınalp

Makaleler

  • Yalçınalp S, Türkoğlu H. ;Öğretmen Adaylarının Facebook'un Öğrenme Yönetim Sistemi Olarak Kullanımına İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 2017; 46(213):15-37. ( TR Dizin )
     
  • Dere E, Avci Yucel U, Yalçınalp S. ;Opinions Of K-12 Students About An Online Social Learning Environment, Edmodo.. İlköğretim Online, 2016; 15(3):804-819. ( SCOPUS )
     
  • Taştı B, Avcı Yücel U, Yalçınalp S. ;Investigation of Mathematics Teacher Candidates? Learning Objects Development Process through 3D Modeling Program. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2015; 1(2):497-512. ( ? )
     
  • Yalçınalp S, Cabı E. ;Eğitim Teknolojileri Kullanımı Kaygı Ölçeği (ETKKÖ): Ölçek Geliştirme Çalışması. İlköğretim Online, 2015; 14(2):1005-1016. ( EBSCO )
     
  • Yalcinalp S, Aşkar P. ;?Öğrencilerin Bilgi Arama Amacıyla İnternet?i Kullanım Biçimlerinin İncelenmesi. TOJET, 2003; 2/4:100-107. ( EBSCO )
     
  • Cabı E, Yalcinalp S. ;Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (Mkö): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmas. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013; 44:85-86. ( SSCI : Social Sciences Citation Index )
     
  • Yalçınalp S, Sen N, Gamze K, Fatih K. ;Higher Education Student's Behaviors as Avatars in a Web based Course in Second Life. procedia social and behavioral sciences, 2012; 46:4634-4638. ( ISI Database'e giren tüm indeksler )
     
  • Cabı E, Yalçınalp S. ;Lifelong Learning Considerations: Relationship Between Learning Styles and Learning Strategies in Higher Education. procedia social and behavioral sciences, 2012; 46:4457-4462. ( ISI Database'e giren tüm indeksler 

Bildiriler

  • Yalcinalp S, Türkoğlu H. ;Investigations on Instructors' Use of Moodle's Features in Higher Education. ELEARN 2016 World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education: USA, Washington DC; 14/10/2016 - 16/10/2016
     
  • Gençer G, Yalçınalp S. ;Yurt Dışında Yaşayan Türk Ailelerin Çocuklarının Anadil Öğreniminde E-Hazır Oluşluklarının Belirlenmesi. ICOTFL 2016, Çokdillilik Bağlamında Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi: Yabancı Dil Olarak Türkçe Ders Kitapları? Sempozyumu, 19-21 Mayıs 2016,: Münih, Almanya; 19/06/2016 - 21/06/2016
     
  • Yalçınalp S. ;Investigation Of Instructors? Readiness And Usage Of Distance Education In Higher Education: A Case Study.. 8th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain).: Sevilla, Münih; 16/11/2015 - 18/11/2015
     
  • Yalçınalp S, Yücel Ü. ;Place Of Creativity In Educational Technology: A Systematic Review Of The Literature. 8th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain).: Sevilla, Münih; 16/11/2015 - 18/11/2015
     
  • Sevim Ağaçdelen N, Yalçınalp S. ;Ortaokul Öğrencilerinin İnternetin Zararları Konusundaki Görüşleri ve İnternet Kullanım Durumlarının İncelenmesi. İTTES, 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi sempozyumu, TRABZON: Trabzon, Türkiye; 09/09/2015 - 11/09/2015
     
  • Yalcinalp S, Turkoglu H, Ersoy H. ;A Case Study: Task Analaysis for Using a Video Conferencing System of Graduate Students Through Eye Tracking Methedology. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning: ; 17/10/2014 - 18/10/2014
     
  • Yalçınalp S, Sen N, Koçer G, Köroğlu F. ;Higher Education Student's Behaviors as Avatars in a Web based Course in Second Life. Procedia-Social and Behavioral Sciences.. 4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATİONAL SCİENCES: İSPANYA; 05/02/2012 - 07/02/2012
     
  • Cabi E, Yalcinalp S. ;Cabı E. & Yalcinalp S. (2012) Lifelong Learning Considerations: Relationship Between Learning Styles and Learning Strategies in Higher Education. , 5 Şubat Barcelona Spain. 4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATİONAL SCİENCES: İSPANYA; 05/02/2012 - 07/02/2012

Arş. Grv. H. Hakan Çetinkaya

Bildiriler

  • Çetinkaya HH, Çakır S. ;Geçmişten Günümüze Mesleki İstihdamda Yenilikçi Yaklaşımlar: Merzifon Sanayi Bölgesi. III. Uluslararası Geçmişten Günümüze Merzifon ve Amasya Yöresi Araştırmaları Sempozyumu: Merzifon,Amasya; 08/10/2015 - 10/10/2015
     
  • Kilis S, Alkis Y, Kadirhan Z, Ozgenel CF, Cetinkaya HH, Tokel ST. ;Development of a Virtual Learning Environment: Hittites Empire. 5th European Immersive Education Summit (EiED 2015) in IMMERSION 2015: Paris,France; 07/09/2015 - 10/09/2015
     
  • Cabı E, Çetinkaya HH. ;The Investigation of Pre-Service Teachers' Perceptions on Instructional Technology by Concept Maps. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning (IAC-ETel 2013): Prague, Czech Republic; 17/10/2013 - 18/10/2013
     
  • Çetinkaya H, Akçay M. ;Eğitim Ortamlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Akademik Bilişim 2013: Akdeniz Üniversitesi; 23/01/2013 - 25/01/2013
     
  • Çetinkaya H, Akçay M. ;Eğitimde Yüz Bulma Teknikleri ile Kişi Sayımı. 17. Türkiye'de İnternet Konferası: Anadolu Üniversitesi Eskişehir; 07/11/2012 - 09/11/2012
     
  • Çetinkaya H, Akçay M. ;People Counting at Campuses. 2nd World Conference on Educational Technology Research: Lefkoşa,KKTC; 27/06/2012 - 29/06/2012
     
  • Çetinkaya HH, Akçay M. ;Yüz Tanıma Sistemleri ve Uygulama Alanları. Akademik Bilişim 2012: Uşak Üniversitesi Uşak; 02/02/2012 - 04/02/2012